زنان زیبا ، بیشتر دختر به دنیا می‌آورند؟

احتمال داشتن پسر یا دختر در کودکانی که در 7 سالگی میزان جذابیت ظاهری بیشتری را داشتند تقریبا یکسان بوده اما کودکانی که جذابیت کمتری داشتند اغلب دارای پسر شده بودند. به عبارت دیگر احتمال دختر دار شدن در میان زنان زیبا در میان افرادی که از نظر ظاهری جذابیت کمتری داشته‌اند بیشتر بوده است.
دیلی میل در گزارشی علمی با انتشار تصاویری از زوج های هنری مشهور دنیا نوشت: دختران مجرد همیشه نالان بوده‌اند که مرد خوش تیپ کمتر یافته می‌شود. اما علم به تازگی ثابت کرده که آنها دقیقا درست می‌گویند چرا که احتمال دختردار شدن در زنان زیبا بسیار بیشتر از از همتایان نازیبای آنهاست.

به گزارش «تابناک اجتماعی»، بر اساس تحقیقی که به تازگی انجام شده است به دلیل انتقال ژن‌های تعیین کننده وضع ظاهری این امر می‌تواند منجر به کمبود مردان خوش تیپ بر روی زمین بشود.

احتمال دختر دار شدن زوج‌های مشهور زیبا مانند تام کروز و کتی هولمز هم نسبت به زوجهای زشت تر بسیار بیشتر بوده است.شاید این موضوع دلیلی باشد بر اینکه بسیاری مدل‌ها، دخترانی را دارند که پا جای پای مادرشان می‌گذارند.
 

 
دکتر ساتوشی کانازاوا از مدرسه اقتصاد لندن به تحلیل داده‌های ...
تحقیق انجام شده از 17 هزار نوزاد زاده شده در بریتانیا در مارس 1958 پرداخته و سیر زندگی آنها را کنترل کرده است.

میزان جذابیت این کودکان در سن 7 سالگی توسط معلم هایشان اندازه‌گیری شده و زمانی که به سن 45 سالگی رسیده‌اند نیز جنسیت کودک آنها مورد تحقیق قرار گرفته است.

احتمال داشتن پسر یا دختر در کودکانی که در 7 سالگی میزان جذابیت ظاهری بیشتری را داشتند تقریبا یکسان بوده اما کودکانی که جذابیت کمتری داشتند اغلب دارای پسر شده بودند.

 به عبارت دیگر احتمال دختر دار شدن در میان زنان زیبا در میان افرادی که از نظر ظاهری جذابیت کمتری داشته‌اند بیشتر بوده است.

تحقیق قبلی انجام شده در مورد 2000 آمریکایی نشان داد زنها نسبت به نسلهای قبلی بسیار زیباتر شده‌اند چرا که زنان زیبا فرزندان بیشتری را نسبت به سایرین تولید می‌کنند و نسبت بالایی از این فرزندان نیز دختر هستند.

دکتر کانازاوا معتقد است که والدین علاقمند به تولید فرزندانی هستند که صفات آنها را به ارث برده باشند و به گفته وی زیبایی برای یک زن بسیار با اهمیت تر از یک مرد است.

زوجهایی که دارای قدرت و حس پرخاشگری بیشتری هستند بیشتر دارای پسر می‌شوند چرا که این خصوصیات بیشتر شبیه مردان است.

با این حال این تئوری در مورد همه انسانها نیز صادق نیست. اندرو گلتمن از دانشمندان بخش آمار دانشگاه کلمبیای آمریکا به بررسی لیست 50 انسان زیبای مجله پیپل بین سالهای 1995 تا 2000 پرداخت و به این نتیجه رسیده که زنان مشهور این لیست اغلب دارای پسر بوده‌اند تا دختر که نتیجه‌ای در تضاد با نتایج دکتر کانازاوا است.

شاید نتیجه به دست آمده توسط وی بیشتر مورد حمایت ویکتوریا بکام همسر دیوید بکام باشد که از شوهرش دارای 3 پسر است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد