عکس های ملکه زیبایی قطر و واقعه ای به نام زلزله زنانه!

 

به گزارش سرویس زنان جهان؛ موزه بنت ناصر المسند دومین همسر از سه همسر امیر قطر «شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی»است. او یکی از مدافعان سرسخت حقوق زنان است وی فارغ التحصیل رشته جامعه شناسی است. برخی معتقدند که شیخه موزه ایرانی الاصل و اهل شیراز است و اسم واقعی اش زهره صادقی است. وی تا کنون این موضوع را  تکذیب نکرده است.

به گزارش سرویس زنان جهان؛ موزه بنت ناصر المسند دومین همسر از سه همسر امیر قطر «شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی»است. او یکی از مدافعان سرسخت حقوق زنان است وی فارغ التحصیل رشته جامعه شناسی است. برخی معتقدند که شیخه موزه ایرانی الاصل و اهل شیراز است و اسم واقعی اش زهره صادقی است. وی تا کنون این موضوع را  تکذیب نکرده است. 


(موزه بنت ناصر المسند در کنارهمسرش امیر قطر)

شیخه موزه درسال 1999 در لندن با حاکم قطر ازدواج کرده و دارای یک پسر و یک دختر می باشد اولین آشنائی او با حاکم قطر در میهمانی افطاری حاکم در قصر شیخ قطر  بوده است. 



موزه بنت ناصر المسند اولین زن از خاندان سلطنتی است که مناصب حکومتی دارد او تابو هایی که در بین عرب ها در مورد زنان وجود داشت شکست به طوری که نماینده ویژه یونسکو در امور آموزش پایه و پیشرفته و رئیس بنیاد آموزش و علوم و توسعه جامعه قطر شد.

شیخه موزه بنت ناصر و  واقعه ای به نام زلزله زنانه
در حالی که پدر شیخه موزه بنت ناصرالمسند بخاطر انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور و سیاستهای دولت در زندان امیر قطر بود ولی او عروس  خانواده سلطنتی قطر می شود تا این امیر نشین حاشیه خلیج فارس را با  واقعه ای بنام زلزله زنانه روبرو سازد. 



تنها چند سال پس از ورود این زن متفاوت به خانواده سلطنتی برحسب اتفاق! شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی همسر موزه بنت مسند دریک کودتای آرام و بدون خونریزی بر تخت سلطنت می نشیند .

برخی معتقدند که برتخت نشستن همسر موزه بنت مسند موجب شد تا ملکه قطر بتواند توانایی های خود را بعنوان یک همسر متفاوت درعرصه های سیاسی، اجتماعی ،اقتصادی و بین المللی به نمایش بگذارد. 



او بقدری بر امیر قطر نفوذ داشته که توانسته است وضعیت زندگی کارگران خارجی در قطر و محل های اسکان آنها را بهبود بخشد، دستگاه حمل و نقل عمومی قطر را نوسازی کند، امکان تحصیل زنان در دانشگاه را فراهم کند و به عنوان سفیر یونیسف هم فعالیت کند.
 
اثر گذاری شیخه موزه بنت ناصرالمسند بر وقایع کشور قطر بر مردم این کشور پوشیده نیست به طوری که اسرا آل ابراهیم دختر جوان دانشجوی قطری دراین باره می گوید: «ملکه بهترین اتفاق ممکن برای قطر بود... او الهام بخش همه ما است، از زمانی که او ملکه شده قطر صددرصد عوض شده است.» 



ملکه قطر در مورد تحولات کشورش می گوید: «ما فقط این را باور داریم که پیشرفت با برنامه ریزی به دست می آید نه به صورت تصادفی، یا فقط با خرج کردن پول و ما باور داریم که بردن کشور به سمت پیشرفت وظیفه ما است.» 



زنی متفاوت درخانواده آل ثانی

خانواده ای که تا دیروز شاهد حضور هیچ زنی از خاندان سلطنتی در مناسبات سیاسی کشورشان نبوده امروز شاهد حضور همسر دوم امیر در که در اماکن عمومی و مجامع  بین المللی است بگونه ای که او را اولین زن متفاوت خانواده آل ثانی معرفی می کنند. اما این تنها تفاوت او نیست، چرا که تلاش های او برای مدرن کردن قطر، بهبود شرایط زندگی زنان و از بین بردن تبعیض ها در کشور قطر او را به چهره ایی بسیار محبوب بدل کرده است.

این اتفاقات درحالی رخ می دهد که تا چند سال قبل، دولتمردان قطر تحت تأثیر جامعه سنتى و انزواگراى کشور هیچ گونه نقش و یا حقوقى براى زنان قائل نبودند. اما با روى کار آمدن شیخ حمد بن‏خلیفه آل ثانى به عنوان امیر قطر، دولت این کشور در راستاى اجراى اقدامات دمکراتیک در کشور و برداشتن سانسور و نظارت دولت بر مطبوعات و بعضى از آزادیهاى فردى و اجتماعى، نسبت به برطرف کردن بعضى از قیود سنتى از زنان و استیفاى حقوق اجتماعى و مدنى آنان وعده داد. 

جالب تر آنکه تاکنون اجازه چاپ تصویر همسر امیر و بعضى از اساتید و مسئولین زن قطرى در مطبوعات به علت عدم پذیرش جامعه (به نقل از محافل قطرى) وجود ندارد.

آنچه که به عنوان مهمترین اقدامات عملى دولت قطر در چند ساله اخیر در جهت اعطاى حقوق فردى و اجتماعى زنان در جامعه قطر صورت پذیرفته است را مى‏توان چنین شمارد:

ـ اجازه رانندگى و هدایت خودرو به زنان (فعلاً به طور غیر رسمى این کار انجام مى‏شود). پیش از این تنها زنان اتباع سایر کشورها حق رانندگى داشتند.

ـ تعیین خانم شیخه المحمود اولین زن قطرى به عنوان قائم مقام وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ از سوى امیر درسال 1375 (سابقه حضور زنان قطرى در پستهاى تصمیم‏گیرنده دولتى و خصوصى وجود ندارد.)

ـ برگزارى گردهمایى‏هاى بین‏المللى در دوحه با هدف دستیابى به راه حل مناسبى جهت ورود زنان قطرى به اجتماع و کسب حقوق فردى و اجتماعى. 

ـ دستورالعمل هیأت دولت به سازمانها و ارگانها و شرکتهاى دولتى و خصوصى جهت استخدام زنان تحصیلکرده قطرى. 

ـ اجازه به زنان جهت شرکت و نامزدى در اولین دوره انتخابات شوراى شهرداریها در قطر
این تحول مهم در سخنرانى امیر قطر در مراسم های مختلف شنیده میشود.

 

همسر دوم امیر قطر و مناسبات بین المللی
ملکه قطر کشور های غربی
 وی با کشور های غربی روابط بسیار خوبی دارد به طوری که خودمدعی است برای پیشرفت در کارش از الگوی غربی ها استفاده کرده است و این موضوع در جلساتی که در سفر های مکرر وی و همسرش به کشورهای غربی کاملا مشهود است.







انگلیس کشور محبوب ملکه قطر است و  ملکه قطر که رئیس بنیاد آموزش و علوم و توسعه جامعه است مدل آموزشی انگلیسی ها را در کشورش پیاده کرده است بارها در این باره با آنها به جلسه وگفتگو نشسته است.  




 ملکه قطر و فلطسین اشغالی 
شیخه موزه بنت ناصر المسند درمورد فلسطین اشغالی مواضع مبهمی دارد به طوری در  جلسه ای به کودکان فلسطینی گل هدیه می کند و ابزار محبت و همدردی با آنها می پردازد.

اما چندی بعدهمسرش امیر قطر در ملاقات ویژه ای که با لیونی دارد، دست دوستی به سوی صهیونیست های غاصب دراز می کند و در این نسل کشی مسلمانان شریک می شود و سکوت ملکه قطر در این مورد این عمل قبیحانه همسرش در هالهای از ابهام قرار دارد آن هم ملکه ای که بیشترین نفوذ را بر همسرش دارد. 



این اشک تمساح تاجایی ادامه می یابد که در جریان جنگ غزه، ملکه قطر در همایش نمادین که به دعوت همسر اردوغان (نخست وزیر ترکیه) بود همراه با ملکه های کشورهای اسلامی جمع شدند تا از مردم غزه حمایت کنند.



نکته جالب دراین همایش نمادین، پیام حمایت همسر سارکوزی (کارلابرونی) اسپینوزا(همسر نخست وزیر اسپانیا)و همسر بلر بودکه اعلام کردند از جمع حاضر حمایت می کنند...

سامی یوسف (خواننده ایرانی انگلیسی) جولیا پتروس(خواننده لبنانی) رغدا(دختر صدام)سامر بصری سوزان نجم الدین (هنرپیشه سوری )هم میهمان این جلسه بودند...


ملکه قطر و ایرانشیخه موزه بنت ناصر المسند در ظاهر علاقه خاصی به ایرانی ها دارد شاید حضور فعال زنان ایران در عرصه های مختلف علت این امرباشد چراکه وی به شدت مدافع حضور فعال زنان درعرصه های اجتماعی فرهنگی سیاسی و بین المللی است.


(دیدارملکه قطر با همسر رئیس جمهور ایران در فرودگاه دوحه)

در حالی که شاهد احترام ملکه قطربه ایران هستیم اما نباید شیطنت قطرها را در مورد جعل نقشه فراموش کرد زمانی که به جعل یکی از شهر های مهم ایران درنقشه پرداختند و از  نامی که صدام حسین و دشمنان تجزیه طلبش از آن بهره می بردنداستفاده کردند.


(شیطنت قطری ها دجعل نقشه ایران)

ملکه قطر با وجود آنکه توانسته درکشور قطر تغییرات زیادی به نفع زنان انجام دهد اما تفکر غربی او در دفاع از حقوق زنان ممکن است زنان مسلمان قطر را به قهقرا بکشاند.
از طرفی وی در مواضع بین الملل هم سوی غربی ها تاکنون عملکرده اش درمورد جهان اسلام درهاله ای از ابهام قرار دارد. 

نظرات 1 + ارسال نظر
ترگل دوشنبه 1 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:20 ب.ظ http://targol3560@yahoo.com

سلام ممنونم از عکساتون میشه از این عکسها تو ایمیلم بذاری؟ممنون میشم.......

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد